Start of something new

Denna bloggen kommer nästan enbart handla om Auki och vad han har för sig. Kan hända att det slängs in något annat någon gång. Anledningenär att en och annan frågar om hur det går/vad han har lärt sig och så vidare och därför finns nu svaren samlade på ett och annat ställe. Sedan är det också ett sätt för mig att spara information som kan vara kul att läsa senare eller bra att ha nu.

Hur som helst Auki är en labradorvalp, född 29 maj på www.hagatorpet.nu och ägs av www.gotahund.se idag. Jag har honom på foder i ett år till att börja med och sedan får vi se vad som händer. Kanske klarar han testerna och börjar utbildas till ledarhund eller så blir det något annat.

Bloggen kommer att delas in i olika kategorier;
- Träning - vad han kan och kanske även hur det gick till när han lärde sig det.
- Foton - precis som det låter.
- Aukis synvinkel - här kommer jag skriva ur Aukis perspektiv på livet. Bör helt klart inte tas så seriöst och för att klargöra en sak, jag ser inte en hund som en människa utan en hund. Jag är fullt medveten om att deras syn på saker och ting inte har någonting med texten att göra egentligen. Den är som sagt på skoj.
- Övrigt - sådant som inte passar in i de andra kategorierna.

Eftersom jag kom på detta nu när han bott hos mig i några månader kommer träning och foto få ett inlägg där jag skriver vad han hittills lärt sig, visar tidigare bilder osv. Aukis synvinkel är dock skriven sedan han var 4 veckor och kommer nu att läggas upp i olika delar direkt, därför blir det en hel del att läsa till att börja med. Detta inlägg dateras som i april 2010 för att det skall komma först, men är alltså skrivet 18 november.

Det var allt, nu ska allt annat fixas och snart har ni en hel del att läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0