Grattis :)

Idag fyller Auki ett år minsann, tiden går fort när man har kul. När man såg den lilla labbevalpen igår kändes det som om det var jättelängesedan som Auki var i den storleken. Hur som helst, vi har inte firat vovven speciellt idag. Han fick en skiva ost av moster och det var väl det. Hade tänkt låta honom apportera i vatten som födelsedagspresent idag men var så tråkigt väder. Eftersom han egentligen inte får bada speciellt mycket (vi har väl ingen direkt framgång där kanske) så tycker jag att det ska vara lite finare väder så man kan fota och framförallt slipper stå och frysa i regn och blåst.

Idag fick han göra ett uppletande på morgonen. Gick bra, han hittade dom två första sakerna + en snitsel som jag hängt upp i ett träd. Sedan blev han nog lite trött och ofokuserad så vi hjälptes åt med dom återstående. Han kom i alla fall tillbaka med alla saker när han hittade dom så jag är nöjd. Har ju varit det som varit problemet innan.

På kvällen tänkte jag att vi skulle gå ett litet spår med kvällsmaten i slutet för att få upp motivationen ytterligare. Jag tänkte dock inte på vinden när jag la spåret så det blev motvind för oss vilket gjorde att Auki gick med nosen uppe i luften mest. Lite klantigt, fast gör det ju bara som aktivering så ingen större skada skedd.

Kommer nog att bli en prova på bruks-kurs förresten. Vi är några från allmänlydnaden som bestämt oss för att gå den så nu har dom nog fått ihop till en grupp. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0