Dukitig hund

Istället för att ha Auki lös en timme på morgonen (han äter ändå bara skit så fort man inte underhåller honom) så har vi tränat på olika saker. Bland annat så har vi gått slalom mellan påsar med godis och roliga leksaker. Inga problem alls, han bara hänger med mig. Både med och utan koppel, ganska tråkigt med andra ord. Eller bra är det men övningen tar ju slut redan innan det börjat nästan. Inte ens när vi gick rakt över sakerna försökte han sno åt sig något.

Sedan gjorde vi även inkallningsövningar. Först tänkte jag att jag skulle kasta en leksak och sedan ropa på honom när han springer efter. Fast han har aldrig fått springa efter saker jag kastat så han gick helt enkelt kvar bredvid mig så den övningen funkade inte. Sedan la jag leksaker och godis och leksaker i ena hörnet på en triangle, Auki i det andra och jag i det tredje och ropade. Det gick bra så tillslut låg sakerna mitt emellan mig och honom, gick ganska bra. Han lyckades dock sno åt sig en godis någon gång. Fast han har i regel varit väldigt snäll senaste tiden. För ett tag sedan tränade vi på att han skulle gå brevid mig med kopplet hängande efter medan mamma och Maria sprang och barnslade sig framför, även det gick bra.

Han har även fått spåra lite efter mig eller Maria och i slutet hittade han leksaker som vi lekte med. Han hittade dom men vet inte riktigt hur mycket spår det var. Å andra sidan gör vi det bara för skojs skull så spelar ingen större roll hur han hittar sakerna.

Annars lär han sig diverse onödigt trix. Han bugar, han kan kindpussas (även om pricksäkerheten inte är den bästa jämt) och var näsan och örat sitter. Mycket viktigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0