Respekt

Nu är jag klar med en kurs till, skönt det. Fattar som sagt inte grejen med att gå långsamt fram till sakerna, inte heller med att vara omkring andra hundar utan att få leka med dom. Roligare är det när man får leka, som jag fick göra igår. Vi gick och hälsade på min kompis, Olivia, som jag träffade på aktiveringskursen. Där fick jag leka, hon är rolig. Dessutom fick jag bära på hennes ben, alltid uppskattat! Fast blev överfallen av två småhundar också, dom var småläskiga. Jag la mig ner på rygg och då bara dom ställde sig på mig, elakt. Blir ju tungt ju. Skulle ha skrämt dom lite kanske, få lite respekt. Fast då kanske dom hade bitit mig, man ska aldrig lite på småhundar.

Idag fick jag ben också, det är gott! Fast man får vara på sin vakt, helt plötsligt bestämmer sig mamma för att det är sluttuggat och då tas det bort. Tycker fortfarande att jag har för lite makt i det här hemmet, kunde ju få inverka på matschemat lite i alla fall. På tal om det sägs det att jag ska lära mig att apportera korv. Oj, vad korv jag ska äta. Mums!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0