Rättning

Nu ska vi göra en sak klar, jag är inte långsam, omogen och annat som Viggo kallade mig. Det säger han bara för att han ska framstå som tuffare. Jag vågar i alla fall äta ur vilken matskål som helst, flyger inte iväg bara för att det skrammlar lite i en grind eller blir rädd för en spelande Nalle Phu. Jag är modigare än han helt enkelt!

Nu har han i alla fall åkt hem, både tråkigt och skönt. Nu har jag mamma för mig själv och slipper kolla på när hon sitter och pussar på Viggo som ligger i hennes knä. Nu kan hon jaga mig när jag snott grejer istället, roligare.

Igår var jag på kurs igen, dom tar aldrig slut. När väl den ena är över börjar nästa. Jag kände i alla fall igen dom flesta från förra kursen, bara någon som var ny. Det var dock nya männiksor som stod och berättade vad vi skulle göra och inte. Fast lyssnade inte så mycket på den delen, passade på att sova och försöka få andra att klappa mig lite. Sedan gick vi ut och nu var det spår som gällde. Jag fick gå två korta på en äng, fast i slutet låg bara en boll. Hallå, vem blir glad över en boll? Jag skulle föredra matskål full med mat, korv, bajs, köttbullar, ja ni fattar. Vi ska tydligen göra om det hela på söndag. Är helt okej, fast tråkigt att sitta uppbunden och vänta medan alla andra spårar. Jag kan väl få gå alla spår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0