Vatten

Viggo är här och stör mig nu igen. Han ska ha dragkamp, bita i mitt skinn, ta mammas uppmärksamhet och är allmänt jobbig. Och allmänt kul också, jag är på honom minst lika mycket. En sak funderar jag över emellertid. Han har enda sedan första gången vi träffades hållt på att bita i mig. Jag tänkte då att eftersom det är såhär man gör så får väl jag göra samma sak. Sagt och gjort, men nu morrar eller gnäller han så fort jag gör det. Varför? Han har ju lärt mig att det är så man gör?

Han vägrar dessutom gå i vatten. Igår när jag och Ålivia badade i en damm vägrade han gå i. Han sprang runt, runt istället. Idag när jag skulle bada så vägrade han blöta ner mer än framtassarna. Han kunde ju i alla fall testa att gå i vattnet. Det är jättekul ju. Man kan hoppa, springa, skvätta och simma. Mamma har dock vissa tillägg där också. Man ska gå fram i vattnet för det är tydligen bättre träning och sedan skall man simma runt i båda varven. Överskattat, simma bort till schäfrarna va en mycket bättre idé. Som vanligt fanns det ett koppel som hindrade mina brilljanta idéer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0