Skumma saker

Det går en reklam på TV som går ut på att allt blir roligare om man säger ja lite oftare. Dom släpper ut undulater i hela huset, klipper av sig håret och så vidare. Där har mamma någonting att lära sig tycker jag. Livet hade blivit roligare då men framförallt smaka godare. Mycker godare.

Idag har jag träffat Poppe, han kom ut på gatan när jag gick förbi. Han är kul, fast lite läskig. Man vet aldrig med andra hundar. Fast han är inte så smidig så till och med jag hade nog haft en chans att springa ifrån honom.

Annars är världen full av konstiga och mystiska stenar, ensilagebalar och bilar mitt på skogsvägarna. Här går man minsann knappt säker någonstans och mamma gör ingenting åt något. Hon bara klampar genom världen utan minsta lilla misstanke. Som jag nämnt tidigare är det ett under att hon klarade sig i 19 år utan mig. Otroligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0