Cats

Jag är bara aktiv på morgonen och kvällen nu. Tar i och för sig ett tag att dra upp mamma ur sängen men sedan blir det livat. Eller snarare morgonpromenad, frukost och sedan en långpromenad. Lång idag och bitvis tråkigt. Sedan kommer man till skogsvägen och då blir det kul. Då är det dags för alla lekar och uppgifter och har man tur kan man slinka ner i ett dike och bada lite. Lyckades jag med idag, det gäller att ha timing. Man måste se till att linan inte är nära mamma och sedan får man liksom hoppa ner direkt, inga omvägar. Idag var jag visserligen lös och då blir det mycket enklare.

Igår såg jag en liten harunge med två katter. Den var död, stupid cats. Jag hade då aldrig dödat en liten unge, jag hade mer velat leka. Varför ska jag då vara i koppel när katterna får springa lösa och döda djur. Jag äter ju inte fåglar heller, eller dödar möss genom att leka med dom. Jag borde få vara lös, kanske skulle låna ut mitt koppel åt dom? Fast vem ska då bajsa i våran trädgård så att jag kan äta lite?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0