Två flugor i en smäll

Man sover bäst om man kan göra något man inte får samtidigt. Det brukar vara ganska klurigt i detta huset, mamma vaknar nämnligen så fort jag rör mig nästan. Hur som helst, natten till igår lyckades jag smyga mig upp i en fotölj och la mig där. Fast för att göra så mycket dumheter som möjligt stoppade jag även in ett par strumpor i munnen innan jag somnade. Jag sov ovanligt länge den morgonen till mammas stora förvåning. Fast när hon såg var jag låg så suckade hon bara. Tycker ändå att man borde vara tacksam över att man fått sova.

Annars har jag mest tråkigt, jag får inte vara ute och spring lös helt plötsligt. Även om mamma försöker att underhålla mig med diverse konstigheter så är det ändå inte samma sak att tänka som att springa runt ute i skogen. Dessutom måste jag hitta min egna mat också, ansträngande. Å andra sidan är det rätt bra för jag brukar missa några som jag hittar senare på dagen och då blir jag glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0