Rådjur

I morse när vi var ute i skogen såg jag inte riktigt var Auki var så jag kallade in honom. Jag hörde något börja springa och kolla in i skogen, men det var något brunt som kom. Ett par meter framför mig kommer ett rådjur ut ur skogen och vänder åt mitt håll på den upptrampade stigen. Tack och lov hann det svänga en gång till innan den sprang in i mig.

Hur som helst, några meter längre bort kom Auki också ut ur skogen bara ett par sekunder efter rådjuret. Funderar lite på om man faktiskt jagade rådjuret eller om det såg honom först och började spring medan Auki kom på sin inkallning. Tror faktiskt på det sista, även om det låter väldigt konstigt, för när han kom till stigen stannade han till och kollade vad det var som sprang i skogen. Fast han kom i alla fall när jag påminde honom om vad han höll på med. Så oberoende på om han jagade eller inte, var det inga större problem att bryta honom. När jag såg rådjuret tänkte jag mer "Jaha, då ser man inte den hunden på ett tag då kanske." Å andra sidan har han inte varit så intresserad av att jaga vilda djur innan, men någon gång ska väl vara den första.

Annars tränar vi på att han skall lämna av dummyn på vänster sida, han lär sig att dra av mina strumpor och sitt/ligg/stå så att det ska befästas lite mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0