Tråkigt

Mamma har fått en ny idé igen, nu skall jag lära mig att ha tråkigt. Det måste vara en av dom dummaste grejerna att lära sig, man borde väl satsa på att alltid ha roligt isället? Först träningen gick ut på att vi sätter oss utanför affären och sedan sitter man bara där. Inte hälsa på dom som går förbi, inte leta efter något smaskigt att stoppa i munnen eller jaga papper som flyger runt i vinden utan bara sitta där och vänta. Riktigt dumt, man ser ju dum ut dessutom.

I skogen är det roligare för där får jag minsann göra precis som jag vill bara jag kommer när mamma ropar. Då sitter jag inte och väntar bara i alla fall. Sedan börjar snön försvinna också, idag fick jag springa på mossa igen. Fast med den röda linan efter, det finns nämnligen både rådjur och älgar där och mamma tror att jag kanske skulle lägga energi på att jaga dom. Jag skulle tro tvärtom, det är hon som letar efter djuren hela tiden. Jag bryr mig inte direkt, godare att äta deras skit. Den springer inte iväg heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0