Matslöseri

Mamma är inte klok någonstans, hon slänger mat. Ja, ni hörde rätt. SLÄNGER MAT?! Skulle jag aldrig få för mig att göra, får man mat ska man vara tacksam och äta upp den. Något annat är vansinnigt. Jag erbjuder mig varj gång att äta upp den men det får jag såklart inte.

I övrigt håller mamma och moster på att lära mig massa töntiga saker. Snurra runt, pussas, buga och annat strunt. Fast jag får ju mat för det så visst, jag lyder. Inkallningar ligger dock inte högst upp på min viktighetslista just nu. Ibland vill man heller springa och leta något att äta, nosa efter intressanta dofter eller tugga på saker. Tyvärr hänger det en lång röd lina efter mig som gör att mamma på något sätt kommer ikapp. Funderar faktiskt på hur jag ska göra mig av med den där, en bra plan behövs.

Till sist lovar mamma att vi ska göra något kul imorgon. Om vi har samma åsikt om det som kommer hända återstår väl att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0