Världen blir allt konstigare

Mamma håller på att tömma vårat rum?! I torsdags bar hon, morfar och mormor ut nästan alla möbler och bar in i en stor bil. Jag ville också vara med men istället fick jag stå fastbunden och kolla på. Mamma anser nämnligen att man inte kan lita på mig lös, dumheter! Hur som helst är det helmysko. Vart är alla grejer? Varför sover mamma på golvet helt plötsligt, det är ju min plats. Fast är ganska mysigt för då kan man krypa upp bredvid och lägga sig på morgonen en stund. Får man inte om madrassen är upphöjd. Vad är det för korkad regel förresten. Är ju inte så stor skillnad om det är ben på madrassen eller inte? Människor har sina udda idéer, minst sagt!

Häromdagen såg jag dessutom en gigantisk, konstig, brummande fågel eller något. Fast såg inte ut som en fågel. Istället för två vingar vid sidorna om kroppen hade den flera smala snurrande saker högst upp. Dom åkte runt, runt och väsnades. Sedan snurrade dom ännu snabbare och så lyfte den med människor i. Mamma trodde jag skulle bli rädd för den men eftersom den precis ätit flera människor så tänkte jag att den kanske var mätt. Vad det nu är för något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0