Semester

Jag har varit på semester, på Öland. En semester går ut på att åka till ett nytt ställe där man liksom har baslägret. Sedan ägnar man hela dagarna åt att åka bil till andra ställen, gå runt där och sedan äta. Om man nu är människa, jag fick bara ligga under bordet och vara hungrig. Det är i alla fall det man gör. Man utnyttjar dock inte ställena man är på. När man är vid havet står man bara och kollar istället för att bada. När man är i städer går man bara istället för att nosa och passa på att smaka på allt som ligger på marken. När man är vid stora öppna fält med fåglar på kollar man bara istället för att jaga upp om. Med andra ord är det fullständigt värdelöst! Fattar inte grejen alls, nästa gång tänker jag inte åka med. Man blir bara nervös av allt packande, möblerna som mamma, mormor och morfar åkte iväg med för längesen har fortfarande inte kommit tillbaka. Jag och mamma sover fortfarande på golvet!

Dessutom inkräktar man på andra hundars revir. Tycker det är läskigt, jag vill inte bli ovän med dom liksom. Därför får man tänka sig lite för var man kissar, inte sno någons revir. Här hemma är ju liksom allting delvis mitt, känns tryggare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0