Mindre mat

Precis som jag misstänkte åkte mamma ifrån mig idag. Fast först hann vi med att ligga och mysa i en halvtimme och sedan vara ute i skogen och leka. Det är kul, speciellt när man ska leta godis. Den övningen passar mig som handen i handsken. I och för sig görs det lite för sällan, då brukar jag stanna och bara glo på mamma i hopp om att hon faktiskt skall göra en inkallning så att det händer något kul. Funkar dock inte specielt bra, inte alls skulle man nästan kunna säga men skam den som ger sig!

Annars har jag varit på promenad, snott saker, hjälpt till att städa och ätiti märgben. På tal om det, nu börjar det tjatas om att jag börjar bli tjock. Eller att jag inte behöver bli större i alla fall. Dumheter, ett par kilo till hade minsann inte skadat. Inte om dom kommer i form av märgben. Tyckte att det var lite lite mat i matskålen i kväll, inte för att jag hinner reagera så mycket. Mat skall ätas snabbt så man inte blir besviken om det råkar vara lite för lite!

Jag får dessutom fixa alla mammas misstag. Om hon till exempel tappar sina strumpor på morgonen får jag plocka upp dom. Eller om hon tappar bestick när hon tar in disken får jag plocka upp dom. När hon sprider massa tygbitar i skogen får jag nosa upp dom och så vidare. Ska kräva någon form av lön. Fast det är roligt också, även om jag aldrig skulle erkänna det högt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0