Stora staden

Nu har jag varit inne i Göteborg, för första gången faktiskt. Fast det var väl inget speciellt med det egentligen, bara att man tagit undan alla träd, gjort marken hård, tryckt in tusentals människor och lika många rullande fordon. Inget konstigt alls, typ. Inget att hetsa upp sig för i alla fall, det är bara kul. Dessutom så blir det lite variation med maten, istället för bär, döda möss, ekollon, bajs och så vidare så finns det glasspinnar, papper, kapsyler och annat att stoppa i munnen. Fast jag föreslår nog skogens alternativ.


Det är kul att se alla andra hundar i alla fall, fast svårt att se vem som är vem. Hälften är stora och svarta och andra är små och svarta, hopplöst. Tacka vet jag den gula, ser ut som min (riktiga) mamma. Sedan var ju Carin där också och hon har alltid massa dumma idéer för sig, förstår inte varför. Idag till exempel så sprutade hon in massa äcklig vätska i mina öron, fullkomligt onödigt och dessutom obehagligt. Ne, bäst att hålla sig på avstånd! Sedan spatserade vi omkring, eller jag snarare hoppade omkring i ren glädje över att få vara med. Fast för att göra mamma glad fick jag allt koncentrera mig några sekunder ibland, men inte för ofta. Vi gick även i någon trappa och på galler. Fattar inte varför vi ska åka så långt för att göra det vi har faktiskt både galler och trappor, till och med gallertrappor, på landet med. Fast jag ska inte klaga, det var superkul att vara där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0