Upptagen

Jag är allt en upptagen vovve, jag går på valpkurs, ibland åker vi iväg och träffar de andra labbarna men främst har jag att göra här hemma. Jag måste strimla alla kartonger, flytta på skor som står i vägen, plocka upp skiten efter de vilda djuren som inte gör det själva. Sedan har mamma fått för sig att jag ska göra massa annat också. Jag bär in tidningen, jag plockar upp nycklarna som tappas i tid och otid (undra hur hon gjorde innan jag kom?) och sedan ska jag tydligen börja plocka upp mina leksaker efter mig, har dock inte riktigt bestämt mig för om jag tänker godkänna detta än. Något för la mamma göra själv.


Mamma var förresten på föreläsning om vilka regler som gäller när man har hund och sådant. Då undrar jag, kan man anmäla sina ägare om man tycker att man får mat för sällan? Nu får jag bara tre gånger om dagen, hade hellre sett att jag fick minst fem gånger. Då hade jag blivit mycket gladare så det borde väl gå? Ska allt ge det ett försök i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0