Människorträning, aldrig färdigt!

Så fort mamma lämnar mig hittar jag på saker som hon blir arg om hon ser. Det kan vara att sno saker man inte får ha, kolla vad som finns uppe på borden eller kanske ta en sväng upp i sängen. Det är i rent uppfostringssynpunkt. I mina ögon borde man inte lämna sin lilla vovve själv och därför straffar jag henne genom att göra saker hon inte gillar. Planen verkar genialisk tycker jag men verkar ändå inte funka. Hon blir bara arg och sedan gör hon ändå om det så får nog fila lite på den.

Det ligger ännu mer snö på marken just nu och människorna har tagit sitt förnuft till fånga och låter den ligga där den hamnar, smart! Mycket mer tid över åt sina hundar då, till att springa runt i snön istället. Mycket roligare!

Jag hittade för övrigt en ny boll på bordet idag, kallades tydligen lök. Den kunde man kasta utan att den gick sönder. Fast var tydligen inte nyttigt så den snodde mamma tillbaka. Som allt annat kul jag hittar typ. Någon grej borde jag ju få behålla kan man tycka, det vore trevligt. Fast om man bara står stilla med stängd mun kan man lyckas lura mamma så hon tror att man inte har något. Sedan när hon går igen kan man börja tugga på det. Smart, eller hur? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0