Nytt trick

Idag har Auki klarat att göra hela det nya tricket i sin helhet så därför tänker jag nu avslöja vad det är vi grejat med. Han har nu lärt sig att dra ner en dragkedja och sedan dra av mig tröjan genom att ta tag i ärmarna och dra. Det svåraste var att få honom att ta tag i ärmarna, han har tydligen fattat att man inte biter i kläder.

Nu i efterhand har jag funderat på vad fasen han ska kunna det för egentligen. Å andra sidan, varför lära man dom high five? Han får tänka lite i alla fall och jag tycker att det är kul!

Nu skall han dock få lära sig lite vettigare saker, vi har börjat träna på ligg och ligg kvar. Han har aldrig riktigt lärt sig ligg, jag har inte tyckt att det behövs. Nu kan han ligg om man tar ner handen på golvet och idag har vi kommit så långt att han kan ligga kvar när jag reser mig och sätter mig igen så det skall nog gå bra.
Kommer emellertid att lära honom något annat "onödigt" också men inte riktigt kommit på vad ännu. När han blir lite större ska han få lära sig att tända och släcka lampan, men nu finns nog risken för ett och annat rivmärke i tapeten om han skall göra det.

Har också kollat om han fattar vad det är jag ber honom leta efter, eller egentligen hämta. Jag la både nycklarna och vanten på golvet och bad honom leta efter det vanten först och sedan nycklarna och han kom tillbaka med rätt grej.

Han har även tränat på att gå fint med en annan vovve framför idag, vilket genast gör det hela lite svårare. Fast måste säga att jag var lite nyfiken på den vovven också, skulle vilja veta vad det var för hund för den såg lite mysko ut.

Blev förresten inte så många bilder idag, än färre som var bra, för min kamera bestämde sig för att errora lite. Fast kanske kommer upp någon så småning om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0