Lång dag

Idag har det inte varit en lugn stund, men så är det när man är populär. Först väcktes jag alldeles för tidigt, måste säga att jag föredrar att vara den som väcker andra. Speciellt när det enda man skall göra är att åka bil flera mil. Fast när jag kom hem väntades frukost (en av dagens tre höjdpunkter) och lek i skogen. Därefter packades jag in i min bur, varför jag nu skall sitta i den. Mycket bättre om jag kan sitta där framme och hålla koll på vägen, litar inte på mammas bilkörning. Därför har jag vid tidigare tillfälle startat varningsblinkersen, bäst för alla. Till råga på allt så lämnades jag ensam i bilen, i buren så jag kunde inte ens hitta på dumheter. Annars hade man kunnat ha väldigt roligt ensam i en bil!

Resten av dagen har enbart varit skoj, i stort sett. Jag var och hälsade på mina uppfödare. Alltid roligt med människor som vill kolla på mig, hälsa på mig och som jag får hälsa på. Mamma däremot var måttligt intresserad av mig, det var bara massa gullande med de andra hundarna istället. Typiskt henne, där får man jobba för att få ögonkontakt när störningarna blir för stora. Därmed borde hon sluta klaga på mig. Jag fick i alla fall leka med en annan vovve, som visserligen inte var överförtjust. Fast är inte så noga, jag nöjer mig med att hoppa runt själv om de andra är tråkiga. Skulle dock inte påstå att morrningarna uppskattades.

Mer bilåkande och dagens andra höjdpunkt senare var det dags för staden. Det finns väldigt mycket att kolla på där och lukta på och smaka på. Fast mamma fick för sig att vi bara skulle vara på ett ställe och stå, bra idé. Vi ställer oss mitt på ett torg och ser fåniga ut istället för att gå runt och utforska stället. Sedan envisades hon med att stå och tjata med andra också, tur att jag kan underhålla mig själv ibland. Hann även med ytterligare ett besök på mormors jobb, gjorde även idag succé. As usual!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0