Utan mamma

När man väcks av en ringande klocka alldeles för tidigt och sedan bara går ut snabbt runt huset och inte går ut i skogen. Då vet man att det är något skumt på gång. Om mamma sedan tar på sig sin blåa tröja och stänger in mig tillsammans med mormor i ett rum så vet man att hon ska jobba och inte kommer hem på länge.

Fast på kvällen brukar vi gå ut och hitta på saker, men det blir ju inte samma sak som att ränna omkring halva dagarna. Å andra sidan gör jag saker hela dagarna nu med, andra saker. Tillsammans med mormor. Ibland lyckas jag smita in på morbrors rum också och där är det spännande. Det finns ungefär tusen saker i min räckvidd som jag kan stoppa i munnen. Det är perfekt faktiskt, men tyvärr är dörren stängd oftast.

Nu ska jag gå och käka mat, jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0