Ordningen är återställd

Som sagt, nu är allt som vanligt igen. Inte en massa fläng hit och dit utan jag och mamma har varit hemma hela dagen och hon har bara ägnat sig åt mig. Nästan i alla fall. Vi har haft en bus och mys dag, man får passa på när marken är täckt av tre decimeter snö. Allt blir lite roligare med snö, till och med mamma blir roligare. Vi har med andra ord varit ute och lekt mycket. Sprungit runt, rullat runt i snön, letat efter saker, apporterat lite, hoppat upp på stubbar och sådant man gör ute i skogen. Inne har vi legat i en hög på golvet och myst, precis som det ska vara. Jag lyckades till och med rulla ihop mig i mammas knä, fast det börjar bli lite trångt nu. Fast jag har allt fått träna lite, ett nytt trick är på gång. Vad det är avslöjas senare, när jag börjar fatta grejen.

Människor har för övrigt konstiga idéer för sig när det gäller snö. Dom tar liksom snön från ett ställe och kastar till ett annat. Vissa gör det med spadar och andra har stora traktorer (som jag beskådade på en halvmeters avstånd idag). Varför? För det första kommer det ju ändå mer snö från himlen och för det andra känns det som onödigt jobb. Den låg bra där den va från början tycker jag. Därför passade jag på att smita iväg när mamma ägnade sig åt att kasta snö och vände ryggen till. Råkar nämnligen veta att grannen har börjat mata fåglarna, mums! Fast kände för att vara snäll idag så kom på inkallning, solrosfröskal var inte lika gott som foderkulor.

Andra konstiga lekar är att man gör snöbollar och sedan lägger på hög? Bollar ska man leka med, inte kolla på. På tal om bollar, idag var jag ensam i köket ett par sekunder och passade då på att sno en orange boll från borden. Den var hur kul som helst (saker man snor är alltid kul). Efter att ha sprungit runt och kastat med den ett tag började det kommer saft ur den. Världens första dreglande boll tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0