Okoncentrerad vovve

I lördags kväll var jag och Auki ute på en promenad, eller vi kom en kilometer på 50 minuter tror jag. Det bli så när man ska hålla på med massa andra saker under tiden. Stora snöhögar är bra, speciellt om man har en hund som måste fundera några minuter innan han inser att man inte kan studdsa runt framför snöhögen om man vill ha ner leksaken som ligger på toppen utan faktiskt måste ta sig upp. När väl den poletten trillade ner tyckte han att det var kul. Det tycker han i och för sig att allt är. Annars gjorde vi mest det gamla vanliga. Han kan fortfarande bara gå i koppel om han inte får nosa och går bredvid, Å andra sidan behöver han inte nosa så mycket, så det är väl bättre än om det varit tvärtom.

Gårdagens kvällspromenad tänker jag inte berätta så mycket om. Snö, blåst och en hund som varit inne mest hela helgen är ingen höjdarkombination om man vill ha koncentrerad Auki som inte flyger runt i hopp om att få springa lös. Eller försöker dra av vantarna så att jag ska jaga honom. Dum som han är kommer han dock snällt med dom när han fått leta upp dom, det är ju då han ska springa iväg om det är jage han vill leka. Inte för att jag hade jagat honom men ändå.

Nu ska vi ut i skogen med kameran. Om det går att urskilja att det både är hund och snö på bilderna återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0