Nya bus

I natt sov mamma på golvet med mig. Får inte valpen komma till mamma får mamma komma till valpen så att säga. Det är mysigt, fast hon tycker inte att jag ska ligga på allt täcke men det tycker jag. Blir ju mjukare då, speciellt då hon hävdar att alla kuddar är hennes. Det blir ju inget kvar åt mig, men som straff använder jag henne som kudde. Det funkar också bra!

En annan sak som är bra med att hon sover med mig (till och med den bästa) är att man kan smyga sig upp i sängen och vidare till nattduksbordet och sno godisarna som brukar ligga där utan att hon märker något. Eller hon brukar vakna när jag tuggar men då är jag ju redan klar. Sedan när hon argt reser sig för att ta ner mig gäller det att vara snabb så att man kan sno kuddarna. Lyckas man med det är planen fullbordad och man kan sova gott en stund till.

Annars har jag kommit på ytterligare ett bus som genomförs när mamma inte är i samma rum för oj vad arg hon blev idag. Det går i alla fall ut på att man klättrar upp på köksbordet, alltså inte bara med framtassarna utan man ställer sig där uppe och tar det man vill ha. Ett tips är att gå på brödpåsarna för det smakar gott! Hoppa dock ner fort om det kommer någon för dom blir inte glada kan jag meddela.

Annars har dagen mest varit som vanligt. Lite lek, lite träning och lite annat. Helt okej med andra ord. Nu har dock mamma börjat bli bra på att gömma sig. Innan satt hon bakom någon sten eller något, inte speciellt komplicerat med andra ord. Nu när marken är täckt av snö kryper hon in under granar och annat! Innan jag fattade det tog det shitlång tid att hitta henne ju. Trodde nästan att hon gått hem, lite elakt tycker jag.

Fattar inte heller att mamma har några vantar kvar, hon tappar dom verkligen hela tiden. Vem letade upp dom innan jag kom?


En av de bättre sovställningarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0