Kul dag

Igår när jag och mamma rundade hörnet på huset höll vi på att krocka med en stor fågel, närmare bestämt en fasan. Fast han försvann ganska så snabbt och fågelhund som jag är tänkte jag springa efter och kolla vart den tog vägen, fast kopplet stoppade mig så jag fick snällt gå efter. Det funkade väl, men jag hade velat gå lite närmare och leka lite kanske. Nu har jag tagit både fasanen och rådjuren på bar gärning i min trädgård, fast å andra sidan tycker jag det är kul med besök.


Idag har jag fått åka buss, spännande till att börja med men sedan ganska segt. I alla fall med tanke på att det tog över en timme. Däremot så var det fullt av trevliga människor, de sa hej då till mig när de gick ut, de satt och pratade sådär töntigt som bara människor gör och klappade på sina knän. Jättekul, fast mamma var som vanligt osocial av sig. Kan inte förstå detta!


Jag fick även spatsera runt i staden, mycket kul att kolla på och spännande saker. Fast roligast var allt att hälsa på mormor på hennes jobb, hon hade en jätterolig leksak i sitt rum. Med den i munnen fick jag också hälsa på hennes arbetskamrater. Det var superduperkul! Kanondag helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0