Kallt

Klantmamma glömde att blötlägga maten åt mig i morse, när hon skulle ställa ner skålen var den tom. Hallå, vem vill ha en tom skål? Inte jag i alla fall. Fast jag fick äta maten torr istället, bättre det än att behöva vänta i en halvtimme till. Får dessutom mer mat på morgonen nu, det tackar jag för. Det snålas emellertid på mellanmålet, det gillar jag inte. Tycker egentligen att jag borde få ha obegränsad tillgång till mat, hade varit bra tidsfördrift faktiskt.

Det börjar förresten bli lite kallt att vara ute nu, det blir is runt munnen. Fast det är lite kul för när man kommer in och ska sitta innanför dörren och vänta medan mamma klär av sig ytterkläderna (fattar inte varför, hon klarar väl det utan att jag sitter och glor?) kan man roa sig med att kolla när det smälter och droppar ner på golvet. Eller slicka i sig det om man är törstig.

Idag börjas det om igen, mamma sitter på golvet med en godis i handen och förväntar sig att jag ska komma på vad det är hon vill. Det är ju skitsvårt, speciellt eftersom hon vill att jag ska göra saker som är förbjudna. Som när jag skall bita i kläder till exempel, för en vecka sedan hade hon blivit asförbannad om jag gjorde det. Eller i alla fall småsur, men nu är det helt okej tydligen. Konstig, hur ska man lära sig då liksom? Fast kan ju utnyttja tillfället och göra som jag vill och låtsas att jag inte fattar eftersom det är olika regler hela tiden. Ibland är jag bra smart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0