Utställning?

Igår frågade min granne om det gick bra för Auki på utställningarna. Jag undrade vad han fått det ifrån och han svarade typ. "Ni håller ju på och springer fram och tillbaka här nästan varje dag, det måste vara till någon nytta!" Så kan det va. Jag tycker att det är till nytta ändå, han lär sig trots allt att jag bestämmer vart vi ska och i vilket tempo.

Idag har förövrigt lilla Auki varit fantastiskt snäll. Han har kommit på varenda inkallning ch när jag inte ropat på ett tag ställer han sig och blänger för att jag ska ropa så vi kan göra något roligt. Det är kul när han gör så, uppmärksam hund.

Inte nog med det, när vi gick hem ifrån skogen gick han superfint. Han valde till och med självmant att gå något steg snett bakom. Kanske beroende på att jag helt enkelt bara trampar på honom när jag svänger annars, har inte så bra koll på hans tassar.

I alla fall, superduktigt.

Hans mattelektioner går sådär, ibland verkar det som han fattar fullt och ibland inte. Fast för att mitt sätt ska fungera måste han vara väldigt uppmärksam och hålla ögonkontakten så är nog lite svårt kanske. Dessutom är det lite tråkigt att träna in, händer inte så mycket. Fast vi fortsätter, men kanske varvar med något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0