Bushund



För att på ett pedagogiskt sätt visa hur våran inkallning ser ut titt som tätt. Jag ropar och han springer mot mig fast han egentligen har en helt annan plan, som ni kan se på bilden är uppmärksamheten inte på mig utan något annat. När man har linan efter kommer han inte långt ändå. Det är emellertid lite trixigt att ta tag i honom och samtidigt försöka rädda kameran från diverse stötar, alltså borde egentligen inte den hänga med.

Idag var min plan att lämna honom i skogen en stund när han inte kom på min inkallning, ångrade mig självklart innan jag hunnit gå hem. Hade nog aldrig kunnat lämna honom på riktigt, känns lite riskabelt att lämna sin hund i skogen. Vill gärna se honom hela tiden. Däremot tog det ganska lång tid innan han fattade var jag var, såg mig först när jag ropat på honom. Han var nämnligen påväg åt helt fel håll.

Annars är han mest allmänt brötig, man skulle kunna tro att han är ouppfostrad stundtals. Bara tro alltså, han har lite egna ideér om hur saker och ting ska göras och hur man får maxiamlt roligt. Han vet dock vilka ideér som inte är tillåtna, att bry sig är en annan sak. Fast idag har han varit ensam flertalet gånger utan att hitta på några dumheter alls.

Han börjar lära sig ligg kvar också, nu kan man ibland backa ett steg utan att han reser sig. Han kom även ihåg vad städa betyder efter någon vecka utan användning av det kommandot.

Borsta tänderna tycker han är smått onödigt, bita i borsten är kul däremot. Helt ärligt kommer jag nog aldrig borsta tänderna varje dag på någon hund. Tycker liksom det är tillräckligt tråkigt med mina egna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0