Hemma igen

Nu är jag tillbaka hemma. När jag kom in genom dörren blev jag totaldissad av Auki som hälsade på alla andra. Vet inte om jag kan förlåta honom faktiskt, otacksamt. Det är ju jag som är den roliga (om ni frågar mig i alla fall). Hur som helst, jag tog ut honom på en promenad för att se om han kom ihåg något av det jag lärt honom och man kan ju säga att det märks att han börjar bli könsmogen nu. Väldigt mycket nosande. Hur som helst gick han fint i kopplet, trodde jag inte. Även om han hoppade upp och ner i förhoppning om att få springa lite.

På kvällen var det däremot massa hoppande upp i sängen där han flög omkring och skulle bitas när jag skulle dra ner honom. Det höll vi på och bråka om ett tag för att sedan övergå till att bråka om huruvida man juckar på täcken, kuddar eller något annat man hittar.

Idag har han dock varit ganska snäll, även om man numera måste lägga mer energi på att han inte ska nosa, inte ska bry sig om andra hundar och så vidare. I skogen tänkte jag att han mer eller mindre skulle få spring som han ville utan att göra uppgifter, det tänkte dock inte han. Han stod mest och glodde och väntade på att jag skulle göra något. Tillslut började han nosa på träd, hämta pinnar att lämna och hoppa upp på minsta lilla sten självmant. Det var helt enkelt bara att aktivera honom, kul att han är så ambitiös i alla fall. Har dessutom sluppit springa och säga till honom vid inkallningarna idag, han har kommit på varenda en.

Hur som helst, även om han verkade måttligt road av att jag kom hem är jag ganska road av att få hålla på med honom igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0