Nya nivåer

Igår glömde mamma att skriva här, dålig stil. Då gjorde hon mormor (min enda trogna läsare nästan) besviken ju. Hon borde ha med i beräkningarna att mormor och morfar snart ska passa mig, då måste dom vara på gott humör och gilla mig!

Nu är morfar hemma igen och då åker man bil på dagarna, igår var vi i Ullared och spatserade omkring lite grann. Fast en stund fick jag bara sitta i bilen, tråkigaste minutrarna den dagen. Tur att dom var väldigt få!

Min granne har förövrigt tagit det där med att flytta snö från ena stället till det andra till en ny nivå. Han skyfflar inte undan den, han blåser bort den. Nästan på mig, blev förvånad när det bara var snöstorm på ett ställe och inte någon annanstans. Annars fattar jag fortfarande inte varför dom håller på så. Speciellt inte när snön slängs fram och tillbaka. Han med den största maskinen flyttar snön bort från vägen och sedan skyfflar grannen tillbaka den ut på vägen. Så håller dom på fram och tillbaka. Varför inte komma överens om var den ska vara istället?

Jag uppskattar annars tunneln som mamma byggde åt mig, då slipper jag gå över snövallarna när jag ska ut från trädgården. Perfekt! Fast hon har plattat till en av vallarna och så ska jag gå balansgång där så slipper dom inte ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0