Mer matte för hunden

Tack och lov funkade inkallning och koppelgående idag igen. Tur för Auki, annars hade han bara fått vara inne eller något annat fint straff. Även sitt kvar funkar och han har fattat att han ska springa till vänster sidan vid inkallning från sitt. Han sitter väldigt snällt innanför dörren medan jag klär av mig ytterkläderna, helt av sig själv. Även om han ser ut som om det är ungefär det tråkigaste man kan göra.

Angående hans mattelektioner har jag nu bytt teknik så vi är tillbaka på noll igen. Så går det när man börjar innan jag verkligen tänkt igenom det. Med denna nya teknik kommer han kunna ränka vilket tal som helst. Addition lika väl som en tredjegradsintergral, bara jag hänger med.

I morgon är det dock tveksamt om han kommer höra någonting med tanke på vilken volym hans mormor har på TV:n stundtals. Kan vem som helst bli döv av. Gör i och för sig inte mig så mycket eftersom jag jobbar så Auki kommer ha ett par lugna dagar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0