Hon är hemma!

Hon är hemma igen, äntligen! Igår kom moster hem, det är kul. Jag gillar henne, det är liksom inte lika många tråkiga regler utan mer bus. Dessutom räcker det att lägga huvudet i hennes knä en liten stund så har man tillräckligt med pluspoäng för att klara en hel livstid. Jag ser absolut fram emot en mer kärleksfull uppfostran!

Sedan kom mamma också, men hon kommer ändå gilla mig så är liksom ingen idé att lägga någon vidare fjäsktid på henne. När jag gör något jag inte får har hon glömt det direkt och blir sur ändå. Alltså måste man bara börja om från början hela tiden, det är drygt. Bättre att fjäska för dom man vinner något på, typ moster. För övrigt tänkte jag att mamma ska få jobba lite hårdare nu när hon inte gjort någonting i flera dagar så jag gjorde bara som jag inte fick igår. Fast egentligen, om hon säger åt mig att leta godis i hallen och det står massa väskor i hallen då borde jag väl få leta i väskorna också? Och för att leta i väskorna måste jag ju få krafsa upp dom. Kollar jag inte kan jag ju inte veta att det inte ligger något där i, alltså borde mamma inte skälla för det.

En annan sak förresten, jag har ju länge undrat hur mamma klarat sig utan mig som kan plocka upp allting hon tappar. Det gör hon inte! Hon kom inte hem med alla vantar utan hade tappat en i Umeå, haha. Hon klarar sig inte själv, det var det jag visste.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0