Gör som jag vill

Nu har jag tröttnat på alla mammas regler så idag tänker jag göra precis tvärt om. Måste säga att det gått skapligt bra hittills. Det enda jag har kommit ihåg hur man gör det är leta godis, allt annat har jag "glömt". När jag skulle leta vante hämtade jag den för att sedan spring och lägga den lite längre bort och leta efter andra saker. När vi möter hundar intresserar jag mig för dom istället för mamma. Här fick jag dock ge mig eftersom hon envisades med att gå fram och tillbaka förbi hundarna tills jag lyssnade.

Det bästa av allt är emellertid när jag inte kommer på inkallning. För att göra sin matte/husee maximalt arg ska man stanna till och kolla som om man funderar på att komma för att sedan nonchalant gå iväg åt andra hållet. Det funkar varje gång. Var däremot beredda på att bli kopplade och få göra runt 100 inkallningar i koppel för att sedan gå över till ytterligare 100 i lina. Fast jag tycker det är värt det då och då, mamma tröttnar ändå på den där linan efter några dagar och då kan man lyda igen ett tag.  

För att undvika allt för mycket bestraffning ska man slänga sig i kopplet så fort matte/husse försöker ta tag i en. Skulle man inte komma undan ska man ge sig och se ut som om man säger "snälla slå mig inte igen" då börjar dom fundera på om dom är för hårda eller inte och om man inte har en hjärtlös förare (som jag) så borde man komma lindrigare undan. Min tänker mer "skyll dig själv, du får väl skärpa dig till nästa gång om det nu är så synd om dig". Ingen empati alls! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0