Energi

Jag blir fortfarande kallad valpen av mamma, tycker att hon får springa ikapp tiden lite. Om 11 dagar fyller jag ett år, då är man ingen valp längre. Det är ju som om en tonåring kallas bebis, inte speciellt uppskattat med andra ord. Jag borde kallas något annat. Sedan uppskattar jag väl inte tjock-pongo, pucko, sötis eller alla andra fjantiga namn. Ska återkomma med en lista på mer lämpliga smeknamn tror jag.

I morse var det dags att åka bil. När vi startar är det fyra personer i bilen och när vi är hemma igen är det bara mamma kvar. Lite tråkigt att alla bara går. Å andra sidan får jag gå på promenad i Borås och det är trevligt!

Idag slängde mamma ut min frukost på gräsmattan, då går det ju åt lika mycket energi till att hitta maten som man får av att äta den. Hur som helst så måste man ju börja med energi för att orka leta. Den lilla detaljen har mamma glömt så jag fick fixa det själv. Det stod en deceliter mat på bordet som jag helt enkelt välte ner och åt upp. Vem hade inte gjort det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0