Kursa

Idag var jag på kurs igen och bestämde mig helt enkelt för att inte vara lika lydig som vanligt. Jag sprang fram till en hund och sedan kollade jag inte på mamma när vi skulle möta andra hundar. Tycker det blir lite tråkigt att man alltid skall umgås med samma människa när man kan variera sig lite. Variation förgyller sägs det ju!

Nästa gång ska det vara någon typ av prov tror jag minsann. Funderar på om jag ska glänsa med mina fantastiska kunskaper eller om jag helt enkelt bara ska bröta runt utan att lyssna ett skvatt på mamma eller någon annan. Tur att det är ett par veckor kvar så jag kan fundera på det. Kanske hälften/hälften.

Jag fattar dessutom inte hur man skall kunna sitta still när instruktören sitter bakom och ska hålla i kopplet. Då är det mycket roligare och säkrare att bli glad och lägga sig på rygg litegrann. Det gäller att visa sig snäll innan någon blir arg för att förhindra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0