Imponerande

Nu är det mycket kurser och grejer, eller denna veckan i alla fall. Igår var vi på aktiveringskurs, väldigt trevligt! Vi bestämde också att vi ska fokusera på nosarbete resten av kurser och det tycker jag är kanon. Är roligt att se hundarna använda nosen, dessutom var Auki väldigt duktig på sina spår. Jobbade ganska långsamt och noggrant. Våra korta godisspår vi gjort hemma har gjort honom bättre helt enkelt. Kul med resultat! Ska bli väldigt spännande att testa sök och uppletande med. Auki får stå ut med mycket, allt ska testas innan han lämnas tillbaka.

Idag var vi hos Carin och tränade. Auki var ovanligt lugn och sansad måste jag säga. Klarade sitt och ligg kvar utan problem och då har vi knappt tränat på just ligg kvar. Sedan fick jag testa att gå med en ledarhund som var färdigutbildad. Elvis hette han. Det var väldigt spännande att få testa. Jag tycker att det känns som om man går så vingligt när man inte ser något. Man fattade dock vilken hjälp dessa hundar är för sina blivande förare. Helt fantastiskt! Snälla var dom dessutom som anpassade hastigheten efter oss som var dubbelt så hjälplösa som blinda människor är. Jag är helt klart imponerad av alla blinda förare och deras hundar. Och av Carin som tränar hundarna också för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0