Falkenberg

Idag har jag varit i Falkenberg, hälsat på Emelie och hennes lilla vovve. Med betoning på lilla, hon är snart ett år och väger inte mer än vad jag gjorde när jag var 8 veckor. Haha Hon har dock tuffat till sig lite, fast fattade inte riktigt vad hon ville. Om hon var sur eller inte, om hon ville leka eller inte och så vidare. Fast i ärlighetens namn är hon lite för liten för att leka med, räcker ju med att man sätter en tass på henne så kan ju hon gå sönder.

Vi var i alla fall vid havet, skoj. Fast vågorna slog nästan omkull mig en gång. Jag fick i alla fall vara lös och bada lite, men det var sjukt svårt att fånga bollen i vattnet. Den bara flöt omkring till olika ställen och det gick inte direkt nosa upp den heller. Mamma filmade såklart mitt sämsta försök så det kommer ni säkert att få se senare. Kom dock ännu en hund och då fick mamma bråttom att fånga in mig, kunde dock inte komma eftersom jag letade efter bollen. Tillslut gav jag mig dock och moster gick ut och hämtade den istället.

Därefter åkte vi till fbk, dom hade en liten hinderbana i skogen, en lekhage och massa agillityhinder. Jag testade alltihop. Tunnlarna var riktigt roliga, hindrena funkade. Balansgrejerna var också ganska kul och den som såg ut som ett stort A var spännande. Däremot gillade jag inte denn tunnlen som låg ihop på marken och man ska springa upp tyget. Lite läskigt, framför allt onödigt eftersom man bara kan vända och springa runt. Dumma hundar som springer igenom.

Efteråt sprang jag i hagen innan vi åkte till Emelie och testade lite rallylydnad. Man får inte godis när man gör det, dumma sport!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0