Häst

Igår såg jag en jätterolig häst, det var liksom bara fyra långa ben och om man kollade upp kom resten av hästen. Ett stort huvud och en liten kropp, den såg jättekul ut. Dessutom var den väldigt vinglig, speciellt när den skulle spring. Tror faktiskt att jag hade varit snabbare, i alla fall stabilare.

Annars har moster varit borta några dagar vilket betyder att jag slapp promenaden i alla fall en dag. Istället gick vi ut i skogen och gjorde roliga saker. Letade godis och struntade i inkallningar och så vidare. Sprang omkring i grushögar också, fast fick tydligen inte vid kanten. Tyckte det verkade ganska roligt att åka kana ner längst sidan dock. Fast som vanligt är allt kul förbjudet!

Vi stöter på fasanen här runt omkring jämt och ständigt. Egentligen tycker jag att jag borde få hälsa på honom, vi skulle ju kunna bli kompisar eftersom han ändå inte verkar ha något kul för sig på dagarna. Jag kan behöva en extra kompis, mamma blir lite tråkig i längden måste jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0