Gå, gå och gå

Återigen tvingades jag ut på en jättelång promenad igår, halvtråkigt. Vi provar den vägen nu, vi provar den också och så håller dom på. Hela tiden! Visserligen är det kul när man får leta godis, bära leksaker eller kanske leta upp mamma i skogen men resten är lagom roande. Fast såg en älg, det var lite spännande.

Idag har jag i alla fall inte tänkt promenera flera timmar, aldrig i livet. Jag tänkte mer ligga på rygg och sova, möjligtvis gå ut och leka lite i skogen. På sin höjd, jag tog till och med sovmorgon. Sedan kom moster in och störde mig så jag fick helt enkelt vakna och bröta lite.

Sedan har jag kommit på ytterligare en av livets orättvisor. Jag får aldrig dra i kopplet men människan i andra änden kan minsann rycka i det utan att det är fel. Tycker samma regler borde gälla för alla. Jag borde alltså få dra lite jag med när mamma inte går åt rätt håll till exempel, eller när jag inte når det jag vill äta. Ska försöka genomföra detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0