Apportering

Sedan sist har jag minsann varit på fodervärdsträff, fast fick inte gå med dom andra hundarna utan ensam. Tråkigt, undrar vad jag gjort för att förtjäna det. Jag som alltid är så snäll.

I går skulle vi i alla fall apportera ute på ett kalhygge. Problemet är bara att det finns så mycket annat kul att göra där än att hämta en tråkig dummy. Jag hittade en död mus jag tänkte rulla mig lite på (fick jag inte), jag hittade bajs att äta (fick jag inte), jag hittade pinnar att gnaga på (fick jag inte heller). Som ni ser får man inte göra mycket så tänkte helt eneklt att jag får väl hämta den där dummyn då. När mamma kastade (inte särskilt långt, man hinner knappt börja springa innan man är framme) började jag spring. Fick jag det då? Nej, varför skulle man få göra det? Då ska man sitta och vänta på kommando att få springa och så vidare. Komplicerat och lite småtråkigt. Om det nu inte funnits något roligare hade det varit helt okej men nu finns det ju det i skogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0