Jag borde återfödas

Jag är född till fel djur, egentligen borde jag vara en häst. Dom verkar ha det hur soft som helst, varenda gång jag går förbi står dom i sina hagar. Antingen sover dom, leker dom eller det bästa av allt äter. Dom har alltid mat, kan det bli bättre? Det ser ganska gott ut dessutom, långa snören som man kan tugga i sig. Visserligen får dom dra vagnar ibland, men vad gör det? Verkar kul det också. Kanske om jag är riktigt snäll i detta liv, då kan jag ju återfödas till en häst. Dags att börja jobba på det!

Annars måste jag säga att jag gillar isen, man tar sig fram mycket fortare där. Man springer och för varje steg så glider man framåt också. Väldigt smidigt, mamma kanske skulle använda sig av det oftare. Kanske hon skulle bli lite snabbare.

En tredje sak också, jag ska numera speinga runt och leta efter kottar som mamma hållt i. Personligen fattar jag inte vad som var fel med vantar eller nycklar? Då såg man ju att där ligger det jag ska hämta. I skogen finns ju ungefär en miljon kottar, mycket jobbigare att leta igenom alla dom. Onödigt framförallt. Bättre med vantar, dom brukar jag ju också få leta upp. Inte ens när jag lekte med Napoleon fick jag paus från det. På tillbakavägen fick jag helt enkelt springa in i skogen och hämta den som mamma tappade i början av promenaden. Hon hade ju helt klart bara klampat rakt förbi, har hon inget luktsinne alls eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0