Veterinären

I onsdags var jag minsann hos veterinären, fast kommer inte ihåg så mycket egentligen. Bara att det var roligt, fast människorna gjorde så jag somnade. Innan dess fick jag i alla fall hälsa på alla, stå på vågen, ligga under en stol, bli klappad och annat kul! Fick en srputa också, fast gjorde inte så mycket. Det roliga med att alla höll på med mig vägde över. Fast fattar inte varför jag aldrig får ligga på rygg och sprattla, det är mycket roligare än att stå!

Hur som helst så fick jag gå in i ett annat rum och sova på en filt. Jag röntgade tydligen höfterna under tiden som jag sov. Hur som helst, det första jag gjorde när jag vaknade var att vifta på svansen! Man måste ju visa att man är glad ändå. Sedan gick jag och visade alla att jag var vaken innan mamma drog ut mig. Fattar inte riktigt varför vi skulle gå så snabbt, men är inte många av mammas idéer som jag förstår mig på.

Resten av dagen var inte lika kul, jag sprang runt och gnällde mest hela tiden. Mig drogar man inte ner ostraffat ska ni veta! Elaka mamma övergav mig dessutom där hemma!

Idag har jag förresten varit snäll och gett mamma sovmorgon, vi gick inte upp förrän halv tio. Alla andra dagar går vi upp runt klockan sju, men det är jämt ett evigt tjat om att det är för tidigt. Idag gav jag alltså med mig i hopp om att slippa gnället ett tag framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0