Ny nytta

Igår hjälpte Auki till att tvätta. Han la in all tvätt faktiskt och i slutet stod jag i andra änden av tvättstugan och kastade tvätten till honom. Han fångade och la in den i maskinen. Sånt tycker jag är väldigt kul. Ungefär lika kul som jag tycker att det är när han hjälper till att bära besticken till bordet. Han har fått en liten papperspåse som han får bära runt på med olika saker i.

Nästa prjekt är att han ska börja markera ljud. Vi har börjat träna med äggklockan. När den ringer ska han komma och putta på mig och sedan visa vad ljudet kommer ifrån. Han har dock inte kopplat ihop puttandet med ljud ännu riktigt, men det kommer väl. Kul är det i alla fall.

En annan grej jag insåg att han lärt sig helt själv, utan att jag vetat om det. Om jag till exempel gått upp på toaletten på natten har han aldrig reagerat speciellt även om jag tänt lampan utan han har legat kvar. Har funderat på varför han inte hänger med. Fast i natt skulle jag döda någon flygande varelse och tände då lampan. Auki låg kvar men sedan när jag satte på mig glasögonen gick han upp och gick till dörren. Alltså har han kopplat ihop glasögonen med att vi går upp och gör något. Smart vovve!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0