Lerdiken

Idag har jag varit bland tusentals andra hundar igen. Trångt var det också och hundarna morrade på mig, läskiga exemplar. Vågade ju knappt gå runt där, men luktade gott på marken. Man kunde hitta lite saker att stoppa i munnen också, det är sånt som höjer upplevelsen. Föredrar emellertid Borås.

Annars har jag haft lerdikestestning idag. Man måste ju hålla lite koll på vilket som är lerigast, vilket som är mest svalkande, vilket som luktar godast och sånna saker. Jag hann nog med fem stycken eller något. Ganska dåligt med lera nu för tiden men i ett fanns det en hel del, gott luktade det också! Sedan finns det ett annat som inte syns, kanon. Det ser ut som om det bara är buskar och gräs och helt plötsligt försvinner man bara ner i ett dike. Gör man det lite diskret ser knappt mamma att man badar. Gillar att bada i diken som inte är leriga också.

Ni skall få ett tips också. Om man tar med sin boll och lägger den i mitten av ett lerdike så kanske man kan få bada dubbla gånger. Om ens ägare är tillräckligt lat eller inte gillar lera. Funkar inte på min mamma, men jag ger inte upp hoppet. En vacker dag ska jag bada två gånger i samma dike!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0