Hundutställning

Igår var jag bland en massa hundar. Stora, små, smala, tjocka, långa nosar, korta nosar, lång päls, kort päls. Ja ni fattar, en del såg mer eller mindre inte kloka ut! Dom sprang runt i ring inna på en plan som hade massa tält längs med sidorna. Sedan sprang dom en och en och fick hälsa lite på någon människa som hälsade på alla. Såg knäppt ut, så hoppade den biten. Jag spatserade omkring och kollade på alla andra, hittade något att äta på på marken, kollade när andra åt och låg och kollade. Träffade några vovvar jag träffat innan, bland annat min syster. Hon var en riktig bitch, hon bara drog upp läpparna och morrade samtidigt som hon hoppade mot mig. Otrevlig, jag gillar Assa bättre! Hon är ju snäll och glad i alla fall! Uppfödarna var dock trevliga, fast fanns så mycket annat att kolla på så hade liksom inte tid att hälsa direkt, bäst att lägga sig på rygg också. Man vet liksom aldrig.

Efter att ha varit där i några timmar tror man att man ska få komma hem och sova. Men nej då, då hämtar vi Viggo igen så då kan man ju inte sova. Då är det lek resten av dagen. Inte riktigt hela dagen men länge i alla fall. Han är kul, fast lite störig. Å andra sidan stör jag honom så fort han lugnar sig också, är lite av en lek. Han ska liksom inte bestäma när vi ska göra vad, jag ska bestämma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0