Maktkamp

Mitt liv är allmänt trist nu, jag fattar inte varför jag inte får vara ute och springa utan bara får gå kortare koppelpromenader. Istället skall det tränas och letas godis här hemma. Det är också kul, men inte hela tiden kanske.

Igår var mamma inte hemma utan hon tog med sig sin stora svarta låda med en konstig sak i och åkte iväg så jag och moster blev själva. I brist på annat tänkte jag se hur vek moster egentligen är, så jag började hoppa och leka lite hårdhäntare. Fast hon gav faktiskt motstånd, brottade ner mig och satt på mig tillexempel. Det är inget snällt spel, hon väger ju nästan tre gånger så mycket som jag gör. Lätt för mig att göra något då liksom. Jag gav mig dock inte utan fortsatte. Fast tillslut tröttnade jag och gick och tjurade istället. Jag vill väl också bestämma ibland, fast jag bestämmer över morbror. Sedan låter jag resten tro att dom bestämmer fast det egentligen är jag, haha! Man får inte vara dum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0