Får

Denna blogg har nu, till skillnad från mig, nått sina glans dagar. Dom dagliga uppdateringarna om mitt fantastiskt liv är ett minne blott, bara för att jag lyckats få världens lataste mamma.

Mina glansdagar har dock inte förbrukats, tror faktiskt inte att jag kommer hinna förbruka dom under min livstid. Jag har fått börja springa lös nu igen, finely! Fattade aldrig anledningen till denna veckas förbud så nu är jag väldigt duktig. Kommer alltid på alla inkallningar och äter bara lite bajs, det går inte motstå allt! Ungefär som mamma inte kan motstå att lyfta mig, det jämnar ut sig alltså. Hur som helst, friheten är tillbaka och jag njuter av det. Fast snön är snart djupare än mig, så det går inte att springa snabbt direkt. Å andra sidan har jag ingen större anledning att springa fort, mamma är alltid långsammare ändå och någon annan är aldrig ute i skogen!

Jag har hittills i mitt liv bara sett ett får men idag såg jag flera. Dom såg lurviga ut, väldigt mycket päls. Annars verkade vi dela intressen, äte och glo på varandra. Jag hade tänkt att vi skulle bli kompisar men mamma la sig som vanligt i så det blev inget med det. Mamma och moster stod förresten och påstod att får säger Bäää, men tror dom försökte lura mig. Fåren sa nämnligen ingenting, så lättlurad är jag faktiskt inte. Tur att det var i skogen så ingen annan hörde i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0