Latmamma

Jag har massa saker att skriva om varje dag, men mamma är latare än latast. Bara att få upp henne ur sängen på morgonen tar sin lilla tid. Först måste man väcka henne genom att buffa lite eller kanske slicka. Då kliar hon lite sömnigt kanske. För att hon ska resa sig och ta på sig alla lager kläder och gå upp måste man stå och gnälla vid dörren.

Hur som helst, egentligen gör vi inte så mycket på dagarna mer än det vanliga. Fast jag får vara lös mindre nu, resten ska ägnas åt promenader med inkallningar, kontaktträning och annat. Förhoppningsvis är det bara en dum grej hon håller på med just nu.

Annars uppskattar jag när mamma åker iväg för då får jag nästan alltid något gått att tugga på av morfar, han orkar nämnligen inte engagera sig. Fast inte mig emot, idag blev det märgben. Mums! Dessutom hittade jag en leksak till mig när jag rotade igenom kassarna mamma hade med sig hem, den tog jag och började bita sönder. Det är det roligaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0