Slit och släp

Idag har jag fått nosa, hälsa på konstiga statyer och passivitetstränat. Passivitetsträna är jag bra på om jag får säga det själv. Jag brukar ligga och kolla på alla människor och vifta lite på svansen ibland. Dessutom brukar dom flesta ha fåniga leenden på läpparna och utbrista saker som "Gud va söt du va". Och jag tror inte att dom pratar med mamma direkt.

I kväll fick jag leta upp ALL min kvällsmat. Smidigare att ha den i skålen, då slipper jag nosa i en kvart för att hitta allt i alla fall. Önskar att jag var någon liten pudel hos en gammal tant som matar mig med massa goda saker hela tiden. Det hade varit något, inget slit och släp. Bara ligga på soffan och äta bullar. Lite tråkigt i längden kanske, jag kan ju ha en tant att hälsa på några gånger varje dag och resten av tiden vara med mamma. Hade varit perfekt!

Nu skall jag nog gå och lägga mig hos moster ett tag, hört att det blir en lång dag i morgon med massa människor här hemma! Skoj, men jobbigt att få ännu fler att hålla koll på. Har ju fullt upp redan.


Kommentarer
Postat av: Jenny S.



Jadu, han kan lite allt möjligt, men de roligaste är väl att öppna och stänga lådor och sedan "pinsamt", dvs lägga tassen

över nosen när man säger pinsamt. Din då?



Vad har du lånat hunden ifrån? Vad är de för krav på dig när du uppfostrar en ledarhund?



Kram

2011-04-23 @ 21:07:21
URL: http://jennystrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0