Kurs

Vi går nu en allmänlydnadskurs. Hittills har vi inte gjort något som vi inte redan gjort, mycket på fodervärdsträffarna. Däremot är det alltid bra att träna tillsammans med andra vovvar, gör ju allting hundra gånger svårare. Fast han är riktigt dukitg, under teorin sträcker han ut sig och sover även om dom andra hundarna skäller, ylar och så vidare. Det är skönt, kan man lyssna på vad ledarna säger i stället för att bråka med en uppspelt hund!

Idag gjorde vi koppelinkallningar och gick promenad utan att hundarna skulle dra. Auki drog inget i kopplet, fast kan bero på att vi gick först. Det blir ju helt klart enklare då, fast vi fick omkring på plan med dom andra hundarna både när jag höll i kopplet och när det släpade efter. Han börjar helt klart lugna ner sig lite jämfört när han var mindre.

Annars tränar vi på med det vanliga. Mycket inkallningar, leta upp saker, stanna, sitt kvar och så vidare. Sånt han behöver kunna för att vardagen skall funka smidigt. Sedan om han sätter sig brevid mig när han kommer på inkallning eller inte struntar jag i. Kan man alltid ta sedan, bara han kommer och tycker jag är kul är jag nöjd. Mer än nöjd! 


Kommentarer
Postat av: Bella och Chica ♥

sv: Jamen eller hur! :D

2011-04-19 @ 10:37:02
URL: http://flappy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Vilken jätte-duktig och snygg kille du verkar ha att göra med! Så härligt när allt ramlat på plats, och börjar fungera! Läser att han gillar att äta "skit" han med. Våran Senna är den enda som är för finkänslig, men de övriga äter allt! Danica hittade en död råtta en dag, som jag fick plocka ur munnen. Kottar är mumma, och sen får man spy. Suck! Bajs är också godis, i synnerhet det som kommer från den egna flocken, så i rastgården måste man i princip stå och vakta med spaden (på vintern, på sommarn kör vi påsar) för att ta bort det på en gång. Om man nu inte uppskattar ett sådant födointag vill säga! (ler ironiskt) Jag läste nånstans att det är för att de kan särskilja lukterna, så de känner inte bara doften av förruttnelsebakterier, som vi gör, utan även go-dofter av sånt som inte brutits ner. Så det är därför de kan få för sig att äta sånt. Nu börjar mina slå sig till ro, efter utfodring, rastning och ett special-preparerat märgben som hjärngympa. Kanske dags för mig själv att få något i mig och något vettigt gjort?! (ler) Ha en fortsatt bra dag! MVH Jenny

2011-04-19 @ 10:52:18
URL: http://jennyhn.blogg.se/
Postat av: Märta

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 16:39:42
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0